جهانگردی

سفرنامه و اطلاعات گردشگری

جهانگردی

سفرنامه و اطلاعات گردشگری

نقشه مناطق دیدنی دنیا به روایت سایت www.panoramio.com

سایت Panoramio، یک سایت اشتراک عکس است که مدتی است توسط گوگل خریداری شده است. ویژگی برجسته این سایت این است که عکس‌ها بر حسب محل گرفته شدنشان، وارد آن می‌شوند، اصولا هدف مؤسسان Panoramio این است که بشود روی گوگل ارث، به راحتی با بردن ماوس روی نقشه هر منطقه، عکس‌های گرفته شدن در آن منطقه را دید. این سایت در سال ۲۰۰۵، توسط دو اسپانیایی تأسیس شد، تا اکتبر ۲۰۰۷، پنج میلیون عکس از طریق این سایت به اشتراک گذاشته شد. در جولای همان سال، سرانجام گوگل این سایت را خرید.

اما به تازگی بر اساس اطلاعات Panoramio ، سایتی به نام sightsmap راه افتاده است که با استفاده از آن می‌توان دید از کدام نقاظ دنیا بیشتر عکس وارد این سایت می‌شود، این مناطق عموما به نقاط دیدنی دنیا یا جاهایی که تراکم کاربر بیشتر است، منطبق است.

مثلا در اینجا نقشه ایران را می‌بینید که در آن شهرهای بزرگ و شمال کشور پررنگ‌تر هستند.




منبع: http://1pezeshk.com/archives/2012/01/heatmap-of-photos-in-panoramio.html

اطلاعات ارزی برای مسافران خارج از کشور

بانک مرکزی جزئیات اطلاعات ارزی را که مسافران خارج از کشور باید بدانند، اعلام کرد.
به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک به منظور پاسخگویی به پرسش‌های آن دسته از هموطنانی که عازم سفر خارج از کشور هستند و برای رفع ابهامات موجود در زمینه میزان و نحوه فروش ارز مسافرتی، دستورالعمل‌های مربوطه را بار دیگر اعلام کرد.

میزان ارز مسافرتی با توجه به مقصد و نحوه سفر :

سفرهای هوایی :

1- به مقصد کشورهای ترکیه، ترکمنستان، کویت، قطر، بحرین و عمان به میزان 1000دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک‌ بار در سال.
2- به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و امارات‌متحده‌عربی به میزان 400دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.
3- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان (عمره‌مفرده) به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال.
4- به مقصد سایر کشورها به میزان 1500 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

ادامه مطلب ...

لوازم اولیه طبیعت گردی

کمپ زدن در طبیعت به وسایل بیشتری نسبت به سفرهای عادی احتیاج دارد.کمتر پیش می آید که سفر به نقاط مختلف در طبیعت که اکثر تورهای گردشگری علاقه مندان را به آنجا می برند بیشتر از زمان برنامه ریزی شده به طول بینجامد؛ ولی همیشه برای هر سفری به خصوص سفر کویر این احتمال را بدهید که سفرتان کمی به طول خواهد انجامید. بنابراین برای سفر به هر طبیعت خشن و در عین حال زیبایی مثل کویر وسایل زیر را از یاد نبرید. وسایل و تجهیزات سفر به مناطق مختلف در طبیعت به چند بخش تقسیم می شوند. بخش اول وسایلی هستند که جدا از مدت زمان سفر، منطقه مورد بازدید و… همواره باید همراه هر طبیعت گردی باشند. دسته دوم وسایلی هستند که در سفرهای طولانی (دو روز به بالا) و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به بخشی از این تجهیزات اشاره می شود. کوله پشتی، کیسه خواب، چادر، آب، غذای مناسب، نقشه منطقه، قطب نما یا جی پی اس، انبر دست چندکاره، سوزن و نخ، ناخن گیر، سوت، کفش مناسب پیاده روی، جعبه کمک های اولیه، الکل جامد، مواد ضدعفونی کننده، چاقو، چراغ قوه، باتری، کبریت، فوم برای زیرکیسه خواب ها و فندک از آن دسته وسایلی است که همیشه باید در هر سفری که به طبیعت دارید همراهتان باشد.
ادامه مطلب ...

پارکینگ فرودگاه بین المللی امام خمینی

ظرفیت و قیمت پارکینگ های فرودگاه امام


پارکینگ طبقاتی فرودگاه بین المللی امام خمینی با 65700متر مربع زیر بنا و حدود1600دستگاه اتومبیل ظرفیت , در جنوب ترمینال مسافری قرار گرفته است . سازه اصلی پارکینگ طبقاتی بتنی و طول و عرض آن (5/66×5/337 ) مترمی باشد . پارکینگ در طبقه دوم مسقف نمی باشد (پارکینگ سرباز) و ارتفاع مفید پارکینگ در هر طبقه 3 متر است.

ادامه مطلب ...

اطلاعات کامل درمورد هتل‌ها و انواع آنها

اطلاعات کامل درمورد هتل‌ها و انواع آنها

شاید این پرسش برای شما بارها پیش آمده باشد که اصطلاحاتی که آژانس های مسافرتی درباره هتل ها به کار می برند به چه معنایی میباشند؟ تفاوت FB با All در چیست؟ تفاوت تخت Twin با King در چیست؟ Resort به چه معنی میباشد؟ سعی کردیم در این پست به تمامی ابهامات شما پاسخ بدهیم تا با اطلاعات کامل تری نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نمایید. با ما همراه باشید :

ادامه مطلب ...